چکیده و خلاصه فتوسنتز :: بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

امید است با ورود شما به این وب سایت،
دانش و آگاهی شما بازدیدکنند گرامی،
از دانش داروسازی بیشتر شود.

آخرین مطالب
آخرین نظرات

چکیده و خلاصه فتوسنتز

پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸ ق.ظ
فتوسنتز فرآیندی است که به واسطه آن، نور خورشید جهت تولید مولکول های آلی به دام می افتد
تنها انواع محدودی از موجودات زنده، شامل گیاهان، جلبکهاو برخی باکتریها، توانایی تولید مولکولهای آلی را به واسطه به دام انداختن انرژی نورانی خورشید دارا هستند. تقریبا تمام اشکال حیات موجود در روی کره زمین، به طور مستقیم یا غیرمستقیم به فرآورده های حاصل از این فرآیند وابسته اند.
بلوکهای شیمیایی سازنده حیات در اقیانوس های اولیه انباشته شدند سیاره زمین عمری در حدود 4.6 میلیارد سال دارد. قدیمی ترین فسیل های شناخته شده که مشابه باکتریهای رشتهای امروزی هستند، قدمتی به اندازه 3.5 میلیارد سال داشته اند. گرچه فرآیند ایجاد موجودات زنده هنوز به صورت فرضیه مطرح است، ولی اجماع نظر عمومی وجود دارد که حیات احتمالا تنهایک بار پدیدار شده است، به بیانی دیگر تمام موجودات زنده دارای یک جد مشترک هستند.
موجودات هتروتروف قبل از اتوتروف، موجودات پروکاریوت قبل از یوکاریوت و موجودات تک سلولی قبل از اشکال چندسلولی پدیدار شده اند
موجودات هتروتروف که از مولکولهای آلی یا سایر موجودات زنده تغذیه می کنند، اولین اشکال پدیدار شده بر روی کره زمین هستند. موجودات اتوتروف که قادر به تولید مواد غذایی مورد نیاز خود از طریق فتوسنتز هستند، در کمتر از 3.4 میلیارد سال پیش ظهور پیدا کردند. تا حدود 2.1 میلیارد سال پیش، آرکیها و باکتریها تنها اشکال زنده موجود در روی زمین بوده اند.
در این زمان، موجودات یوکاریوتی دارای سلول های بزرگتر و دارای سازماندهی به مراتب پیچیده تر، پدیدار شدند. موجودات یوکاریوتی چندسلولی، حداقل ۶۵۰ میلیون سال پیش تکامل خود را آغاز نموده و در حدود ۴۵۰ میلیون سال پیش، مهاجرت به خشکی را شروع کردند.
با ظهور فتوسنتز آزاد کننده اکسیژن، که طی آن، مولکولهای آب تجزیه شده و اکسیژن آزاد می شود، اکسیژن شروع به انباشته شدن در اتمسفر نمود. در حضور اکسیژن آزاد، موجودات زنده توانستند طی تنفس هوازی، محصولات فتوسنتزی غنی از انرژی را تجزیه نمایند.
این سیستم شامل بافت آوند چوبی است که آب و مواد معدنی را از ریشه به سمت ساقه ها و برگها هدایت نموده و همچنین شامل بافت آبکش است که فرآورده های حاصل از فتوسنتز را به تمام بخش های گیاه ترابری می کند. رشد طولی گیاهان به واسطه رشد اولیه و رشد قطری آنها نیز توسط رشد ثانویه و از طریق فعالیت مریستم ها به انجام می رسد، مناطقی که محتوی بافتهای جنینی هستند و قادر به افزودن بینهایت سلول ها به پیکره گیاه است. اکوسیستم ها واحدهایی نسبتا پایدار و یکپارچه وابسته به موجودات فتوسنتز کننده هستند
ایجاد کلونی در خشکی، همراه با تکامل ساختارهایی جهت کسب آب و کمینه سازی اتلاف آب بوده است
گیاهان که اصولا به حیات بر روی خشکی سازگاری حاصل کرده اند، مجهز به یک سری ویژگی هایی اختصاصی جهت حیات در این شرایط شده اند. این ویژگیها به بهترین نحو در بین اعضای گروهی موسوم به گیاهان آوندی تکامل پیدا کرده است. از بین این ویژگی ها، می توان به وجود یک کوتیکول واکسی اشاره کرد که منافذی اختصاصی موسوم به روزنه ها در درون آنها نفوذ و منجر به تبادلات گازی شده و همچنین سیستم تهویه مناسبی برای گیاهان به وجود آورده اند.
گیاهان با تکامل خود، بیوم ها را پدید آورده اند، که به صورت تجمعات عظیم گیاهی و جانوری در خشکی هستند. سیستم های متشکل از بیومها و محیطهای پیرامونی غیرزنده در حال برهم کنش با همدیگر، موسوم به اکوسیستم ها هستند.
 انسان که در حدود ۲ میلیون سال پیش ظهور پیدا کرد، در حدود ۱۰۵۰۰ سال پیش شروع به توسعه کشاورزی نموده و بدین ترتیب عاملی جهت افزایش عظیم جمعیت خود پدید آورد. متعاقبا انسان تبدیل به نیروی اکولوژیکی غالب در روی کره زمین شد. انسان از علم گیاهی خود جهت تأمین توسعه خود استفاده نموده و در آینده و به موازات افزایش اهمیت این موضوع به این رویه ادامه خواهد داد. مهندسی ژنتیک امکان انتقال ژنها بین گونه های کاملا متفاوت را فراهم می آورد
با ظهور مهندسی ژنتیک، امکان انتقال ژن ها از گونه ای به گونه کاملا متفاوت، فراهم شد. در حال حاضر، مهندسی ژنتیک منجر به توسعه گیاهان تراریخت دارای ویژگیهای مطلوبی همچون ارزش غذایی بالا و مقاومت نسبت به بیماریها یا آفات خاص شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی