طراحی دارو با استفاده از کامپیوتر و مولکولارداکینگ :: بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

امید است با ورود شما به این وب سایت،
دانش و آگاهی شما بازدیدکنند گرامی،
از دانش داروسازی بیشتر شود.

آخرین مطالب
آخرین نظرات

شباهت:

·        مولکولارداکینگ: از تکنیک های زیرمجموعه تصویر سازی سه بعدی (مدلینگ مولکولی) در بیوانفورماتیک است.

·        QSAR: این هم زیر مجموعه بیانفورماتیک است.

تفاوت:

·        مولکولارداکینگ: از گیرنده شناخت ها بیشتر از لیگاند است. (تغییرات را روی گیرنده اعمال کرده و اثر را بررسی می­کنیم.)

·        QSAR: از لیگاند شناخت ها بیشتر از گیرنده است. (تغییرات را روی لیگاند اعمال می­کنیم و اثرش را بررسی میکنیم.

تفاوت:

·        HTS: تعداد زیاد آزمایش را در کمترین زمان انجام می­دادیم. (روش واقعی ای است که در آن آزمایش صورت می­گیرد.)

·        Virtual screening: روشی مجازی است که تمام کارهایی که برای آزمایش قرار است انجام شود به صورت in silico در کامپیوتر صورت می­گیرد.

 

هدف مولکولارداکینگ و QSAR، طراحی لیگاند است.

در مولکولار داکینگ، برای پیدا کردن بهترین حالت برهم کنش لیگاند و گیرنده باید کانفورماسیون یک لیگاند را با گیرنده برهم­کنش دهیم و براساس Sampling algorithm (که کارش بررسی و چرخاندن کانفورماسیون های مختلف لیگاند بر گیرنده است.) و Scoring algorithm (که کارش رنک کردن بهترین ها براساس برهم کنش است.)

Sampling algorithm: (مترهایی از sampling) که طی آن هر بار و با هر نرم­افزار این برهم­کنش را از منظر و جنبه ای خاص بررسی می­کنیم.

1)     Matching algorithm: بر اساس اطلاعات ساختار و شکل و اطلاعات شیمیایی ممکن، همپوشانی های هندسی مختلف را در نظر می­گیرد. این روش کانفورماسیون های مختلف را چک نمی­کند پس سرعتش بالاست و اگر کتابخانه ای از مواد شیمیایی به آن بدهیم، سریع آنالیز کرده و بهترین ها را اعلام می­کند.

2)     Incremental construction: وابسته به fragment های لیگاند است و لیگاند را به بخش های مختلف تقسیم کرده و پیوندهای قابل چرخش را شکسته و قسمتی که می­تواند با active site ، fix و لاک شود را انتخاب می­کند. سپس با توجه به نام incremental که به آن نسبت داده اند، بعد از لاک شدن یک fragment،  fragment  های دیگر را اضافه می­کند و بررسی می­کند این داکینگ بهتر یا بدتر می­شود. اگر بهتر شده وارد مرحله بعد می­شود و تکرار چرخه، در غیراین صورت به دنبال fragment  دیگر می­گردد.

3)     MCSS (multiple copy simultaneous search): این هم وابسته به fragment است. حدود 5000 1000 کپی گروه عاملی که با هم برهم کنش ندارند را روی رسپتور می­ریزیم. حال می­توان مکانی از گیرنده که بیشترین تمایل به این گروه عاملی را دارند، شناخت. هم چنین زاویه اتصال و جهت گیری اتصال گروه عاملی به Binding site گیرنده را بررسی می­کنیم. همین کار را با گروه عاملی دیگر انجام می­دهیم. از کنار هم قرار دادن گروه های عاملی، لیگاند را طراحی می­کنیم. (استفاده از گروه های عاملی باهمدیگر و به شکل همزمان در طراحی لیگاند.)


  • محمد امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی