فشار خون :: بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

امید است با ورود شما به این وب سایت،
دانش و آگاهی شما بازدیدکنند گرامی،
از دانش داروسازی بیشتر شود.

آخرین مطالب
آخرین نظرات

فشار خون

شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۰۵:۳۳ ب.ظ

فشارخون بیماری­ای است که آرام­آرام ایجاد می­شود و معمولا فرد از ایجاد آن، اطلاع ندارد، لذا باعث بروز مشکلات زیادی می­شود، به عنوان مثال در سال ۲۰۰۶، ۲۶ درصد افراد تحت تاثیر فشارخون بودند (اکثرا بالابودن فشار خون) و نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از افراد تا هنگامی­که علائمی از بیماری را مشاهده نکنند، متوجه وجود فشارخون بالا در بدن خود نمی­شوند.

فشارخون می­تواند انواع متفاوتی داشته باشد؛

 ۱) فشار خون اولیه (Essential Hypertension)

۲) فشارخون ثانویه (Secondary Hypertension) که در این نوع، با ازدست­رفتن تدریجی خاصیت ارتعاشی عروق، فشارخون افزایش می­یابد و این افزایش فشار به مرور زمان موجب شکستن عروق و خونریزی می­شود که اگر در قلب باشد سکته ­قلبی، اگر در مغز باشد سکته ­مغزی و در سایر اندام­ها موجب کبودی می­شود.

انواع فشارهای خون:

۱) فشار سیستولی: فشاری که بر قلب وارد می­شود و قلب را پر می‌کند.

۲) فشار دیاستولی: فشاری است که جریان خون را تامین می­کند و موجب گردش خون می­شود.

اگر فردی فشار خون دارد، نباید برای آن بلافاصله دارو تجویز کرد زیرا معمولا با افزایش سدیم در بدن و احتباس آب، حجم خون افزایش می­یابد و به تبع فشارخون زیاد می­گردد، بنابراین برای آنها مدر تجویز می­کنند (در گذشته نیز با مواردی چون دم گیلاس و هندوانه موجب افزایش حجم ادرار و کاهش علائم می­شدند)، پس در این موارد، داروهای دیورتیک مناسب­اند.


نکته: ۹۰ درصد افراد دارای فشارخون، فشارخون اولیه دارند (ناشی از کهولت سن می­باشد) و ۱۰ درصد باقیمانده در اثر داروها، بیماری­ها و... دچار فشارخون می­شوند.

عوامل و مشکلات فشار خون

1) عامل ایجاد فشارخون کلیه است و جالب است که تاثیر متقابل بر یکدیگر دارند یعنی مشکلات کلیوی موجب فشارخون و فشارخون موجب مشکلات کلیوی می­شود و این چرخه ادامه می­یابد و موجب بدتر شدن وضع بیمار می­شود.

2) دربعضی ­موارد بیماری­هایی مثل کوشینگ، کروموسیتوما، داروهای ضدبارداری و کورتیکواستروئیدها و خوردن پنیر با مهار‌کننده­های مونوآمینواکسیدازها موجب افزایش فشارخون می‌شوند.

در جوانان افزایش فشارخون تحمل می­شود و در افراد مسن مشکل‌ساز است.

هدف ما این است که فشارخون در هر حدی که باشد آن را به زیر ۱۴۰ و ۹۰ برسانیم اما بسیار مهم است که روند درمان آرام صورت گیرد. مثلا فردی مدت طولانی­ای است که فشارخون بالا دارد و بدن او عادت کرده است، حال با تجویز یک داروی کاهنده فشارخون، فشار را به شدت پائین می­ آورید و خونرسانی به مغز مختل شده و فرد سکته می­کند. درکل مهم است که توجه کنیم فرد با چه فشاری حالش خوب است و فشار را در آن محدوده نگه داریم.

داروهای متعددی که در فشارخون استفاده می­شوند :

1) دیورتیک­ها  2) وازودیلاتورها 3) بلاکرها 4)ACEs Inhibitors


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی