افزایش جمعیت انسان :: بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

امید است با ورود شما به این وب سایت،
دانش و آگاهی شما بازدیدکنند گرامی،
از دانش داروسازی بیشتر شود.

آخرین مطالب
آخرین نظرات

افزایش جمعیت انسان

پنجشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۷، ۰۶:۰۹ ب.ظ

یکی از دلایل افزایش جمعیت، کشت گیاهان زراعی بوده، و علت مهم تر دیگر، شروع انقلاب صنعتی از اواسط قرن هجدهم است که تاکنون نیز ادامه دارد.

رشد سریع جمعیت انسان عواقب فراوان و متنوعی به دنبال دارد در ایالات متحده و سایر بخش های توسعه یافته جهان، این عواقب نه تنها شامل افزایش تعداد مردم، بلکه شامل مصرف گسترده منابع فسیلی غیر قابل تجدید و به دنبال آن، ایجاد آلودگی است، که این آلودگی هم ناشی از احتراق سوخت های فسیلی و هم ناشی از اتفاقات احتمالی همچون انفجار مخازن نفت و یا انفجار تانکرهای حامل سوخت های فسیلی است. در بخش هایی از دنیا که کمتر توسعه پیدا کرده اند، عواقب این افزایش جمعیت، شامل سوء تغذیه و همچنین، وقوع قحطی و به دنبال آن، مستعد شدن به انواع بیماریهای عفونی است.

موجودات دیگر نیز، نه تنها متحمل اثرات مستقیم ناشی از آلودگی خواهند بود، بلکه متحمل معضل مهمتر دیگری خواهند شد و آن چیزی نیست، مگر از بین رفتن زیستگاه. با هیبریدهای قبلی تولید شوند.

با افزایش کشفیات جدید و گسترش ابزارهای جدید، سالانه راهکارهای جدیدی جهت بهره برداری از گیاهان ابداع می شود.

صنعت تولید خربزه درختی در هاوایی با بهره گیری از درختان تراریخت نجات پیدا کرد. این درختان تراریخت قابلیت مقاومت در برابر ویروسی را به دست آوردند که منجر به ایجاد زخمهای حلقوی گرد در سطح گیاه شده و همراه با ایجاد کلروز و نکروز بود.

از موارد دیگر می توان به سویای تراریخت اشاره نمود که در برابر علف کش Roundup مقاوم شد این علف کش، علاوه بر از بین بردن علف های هرز پهن برگ، منجر به از بین رفتن سویا نیز می شد.

همچنین اشکال تراریخت مرکبات به جای گل دهی معمول که ۶ تا ۲۰ سال به طول می انجامد، در بازه زمانی ۶ ماهه به گل نشسته و بدین ترتیب، باعث کاهش زمان مورد نیاز برای میوه دهی مرکبات میشوند (شکر تلاش هایی به منظور افزایش کارآیی فتوسنتز و به کج افزایش بازده محصولات زراعی در حال انجام بوده، و همچنین مطالعاتی دیگر به دنبال افزایش "جلای سطح گیاهان : بهره گیری از زاداوری انتخابی با گیاهان دارای برگ هایی با می واکس بیشتر هستند. افزایش میزان واکس می تواند از طری افزایش انعکاس نور از سطح محصول زراعی منجر به 2 اب توسط گیاه شده و تا حدی باعث خنک شدن هوایان می شوند

از بین احتمالات فراوان، امید به آینده شامل تولید پلاستیک های زیستی قابل تجزیه، درختان محتوی فیبر بالا جهت تولید کاغذ، گیاهان دارای محتوای روغن بالا و سالم و پروتئین های ضد سرطان و واکسن های قابل تولید در گیاهان است که به عنوان مثال بتوان واکسن هپاتیت B را از موز تولید نمود.

این روش ها که اولین بار در سال ۱۹۷۳ به کار گرفته شدند، در حال حاضر میلیاردها دلار سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده و امید به آینده را افزایش داده اند. بی شک کشفیات انجام شده به غیر ممکن ترین رویاهای ما جامه عمل پوشانده و فراتر از حقایق موجود در دسترس ما پیش خواهند رفت.

به علاوه، نباید از اهمیت بسیار زیاد فضای سبز ایجاد شده توسط گیاهان در زندگی پیچیده امروزی غافل شد. در شهرهای مناطقی که قبلا کاربری صنعتی داشتند، به طرز ماهرانه ای در حال تبدیل به پارکهای مختلفی هستند. یک ترن هوایی متروکه در نیویورک که تخریب شده بود، امروزه تبدیل به یک مکان تفریحی به نام High Line شده است. محلی که چندین دهه به صورت متروکه باقی مانده بود، هم اکنون به پارکی با وسعتی در حدود یک مایل تبدیل شده است که با گلهای وحشی، گیاهان گرامینه، درختچه ها و درختان تزئین شده است. مسیری پر پیچ و خم که از الگوی مسیر اصلی ترن هوایی استفاده نموده و دارای مناظری زیبا از رودخانه Hudson و زندگی شهری در زیر پای خود است و سالانه میلیونها نفر را به این منطقه می کشاند. یک مثال دیگر در ارتباط با تغییر کاربری یک سایت صنعتی، مربوط به فرودگاه هوایی ارتش در پارک Magnuson واقع در سیاتل راشیگنتون است.

آسفالت این منطقه حذف شد و تبدیل به مردابهایی زیباشد و با ایجاد تالاب ها و بیشه زارهایی جدید و پوشیده از گیاهان بومی، طیف متنوعی از حیات وحش جذب این منطقه شد.

سالانه افراد متعددی جهت تجربه محیطی آرام به این منطقه آمده و با اهمیت بالای تالاب ها و مرداب ها نیز آشنا می شوند.

هر زیست شناسی گیاهی ارتباط در حال افزایشی با برخی اند چالشهای اجتماعی داشته و همچنین در تصمیم گیری های مشکلی که ما را در معرض انتخاب راه حل های مختلف جیت این مشکلات قرار می دهند، می تواند به ما کمک کند. در ارتباط نقل قولی از سرمقاله ۱۹ نوامبر ۲۰۱۰ مجله cience می تواند گویای اهمیت موضوع باشد

گیاهان برای بقای اکولوهم تنوع زیستی و اقلیم سیاره ما ضروری هستند. آینده ما، آینده جهان و آینده تمام گیاهان (به صورت گونه های منفرد و همچنین به عنوان اجزای سازنده سیستم های حمایت کننده حیات که تمام موجودات زنده با استفاده از آنها تکامل پیدا کرده اند) بستگی به دانش و توانایی ما در راستای ارزیابی درست اطلاعات موجود دارد.

بنابراین این کتاب نه تنها به گیاه شناسان آینده، اعم از معلم با محقق، بلکه به تمامی شهروندان آگاه، محققین و افراد غیر متخصصی تقدیم می شود که دارای پست های مدیریتی هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی