داروهای باز کننده کانال پتاسیم :: بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

امید است با ورود شما به این وب سایت،
دانش و آگاهی شما بازدیدکنند گرامی،
از دانش داروسازی بیشتر شود.

آخرین مطالب
آخرین نظرات

داروهای باز کننده کانال پتاسیم

يكشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۵۰ ب.ظ

دسته ای از داروهای ضد فشار خون هستند که عبور یون پتاسیم از کانال های پتاسیمی را تسهیل می‌کنند. این داروها حتی می­توانند اثرات ضد درد هم داشته باشند.

·         دارو­های بازکننده­ی کانال­های پتاسیمی سه کار اصلی انجام می‌دهند:

1) Vascular relaxation
2)
Lower Blood pressure       
3)
Promotes hair growth: مانند Minoxidil که برای درمان پرفشاری خون ساخته شد اما امروزه برای درمان تاسی مردانه مورد استفاده قرار می گیرد.

کانال های پتاسیمی جزء اولین کانال های کشف شده هستند.

این کانال­ها وابسته به ولتاژ هستند.

شش قسمت Transmembrane و همچنین یک بخش
C-terminal و N-terminal دارند که اگر این دو بخش نزدیک به هم قرار گیرند، کانال بسته و اگر دور از هم باشند، کانال باز می­شود.

این کانال­ها اختصاصی یون پتاسیم اند و باقی یون­ها از آن عبور نمی‌کنند. 3 آمینواسید در این کانال­ها نقش مهمی ایفا می­کنند که در صورت تغییر در وضعیت آن­ها عبور یون پتاسیم تحت تاثیر قرار می­گیرد.

نکته قابل توجهی که در مورد کانال­های پتاسیمی وجود دارد این است که این کانال­ها در کنار گیرنده­های GnRH و گیرنده­های موسکارینی استیل­کولین قرار دارند که باعث ایجاد فیدبک منفی می‌شود. بنابراین اگر هورمون و یا موادی که گیرنده­های موسکارینی استیل‌کولین را تحریک می­کنند به فرد داده شود، اثر منفی بر باز شدن کانال­های پتاسیمی می­گذارند.  

کاربرد­های دارو­های بازکننده کانال­های پتاسیمی:

ü      درمان آسم

ü      درمان آنژین

ü      درمان پرفشارخونی

ü      Congestive Heart Failure

ü      Penile Erection Disorder

ü      Premature Labour


  • محمد امین

نظرات  (۱)

سلام

تو اینترنت کمتر مطلب راجع به باز کردن کانالهای پتاسیم هست و کاری که اینجا کردید دست مریزاد دارد. پدید رینولد و مشکل عروق پای دیابتی همه و همه به مشکلات پتاسیمی و هیپوکالمی درون سلولی بر میگرده. اما تنها وقتی قلب نابود شد و بیمار به فوق تخصص مراجعه کرد تازه کیفهمه که داروی که از روز اول باید میخورده به کانالهای پتاسیمی مربوطه!. متأسفانه از آنطرف هم در داروخانه ها این دسته III نمیشناسند و کم یاب و همه بیمارا از زجر پا درد و سردرد داروهای غیر مرتبط زجر میکشن. در نتیجه این کار شما بسیار قابل ارزش و مستحق تشکر.

امیدوارم بیشتر بدنبال چنین مطالبی باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی