آنتی ژن های MHC 1 :: بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

امید است با ورود شما به این وب سایت،
دانش و آگاهی شما بازدیدکنند گرامی،
از دانش داروسازی بیشتر شود.

آخرین مطالب
آخرین نظرات

آنتی ژن های MHC 1

چهارشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۳۰ ب.ظ

— برخی از آنتی ژنهای پروتئینی برای عرضه شدن درمسیر MHC I نیازی به یوبی کوئیتینه شدن و پروتئازوم ندارند) احتمالا توسط پروتئازهای سیتوزولی تجزیه می‌شوند (.

— توالی های سیگنال پروتئین‌های غشایی و ترشحی بعداز ساخته شدن و انتقال پروتئینها به رتیکولوم اندوپلاسمیک توسط سیگنال پپتیداز شکسته می/شود و به صورت پروتئولیتیک تجزیه می‌شود و پپتیدهای اتصالی به مولکول‌های MHCI ایجاد می‌شود. (بدون پروتئولیز سیتوزولی)

حالا این پپتید‌ها باید روی MHC  قرار بگیرند (کلاس 1).  باید به شیار بین 1α و 2α متصل شوند. زنجیره‌های مربوط به MHC  در رتیکولوم اندوپلاسمیک سنتز می­شوند و وجود دارند بنابراین پپتید‌ها که از پروتئازوم جدا شدند باید به طریقی وارد رتیکولوم اندوپلاسمیک شوند تا به شیار متصل گردند.این زنجیر ها توسط مولکول هایی به نام نگهبان یا chaperon مانند کالنکسین و کالرتیکولن در ER تاخوردگی پیدا می‌کنند.

در غشای رتیکولوم اندوپلاسمیک پروتئینی داریم به نام تپ (هترو دایمر) (transporter associated with ag processing). تپ انتقال پپتید‌ها به رتیکولوم اندوپلاسمیک را انجام می­دهد و برای این کار نیاز به مصرف انرژی دارد. (انتقال فعال) قسمت درونی تپ پروتئینی به نام تاپاسین وجود دارد که تپ را به MHC  وصل می­کند.در قسمت درونی غشاء ER ، پروتئین TAP به پروتئینی به نام تاپاسین (Tapasin ) متصل است که دارای میل ترکیبی برای مولکول­های MHC کلاس I خالی تازه سنتز شده است.تاپاسین انتقال دهنده، TAP را به مولکول­های MHC I می‌رساند که منتظر رسیدن پپتیدها هستند. در واقع یک واسطه بین TAP و MHC I است.

در شیار MHC I پپتید‌هایی با 8 الی 11 اسید­آمینه درونش قرار می‌گیرد، در ER آنزیم آمینوپپتیدازی (ERAP) داریم که پپتید‌ها را برش می‌زند (طوری که 8 تا 11 اسید آمینه داشته باشد). سپس کمپلکس پپتید-MHC از تاپاسین جدا شده و از ER جدا می‌شود و به گلژی و سپس سطح سلول منتقل می‌شود.

فقط loading پپتیدهای MHC I روی سطح آن‌ها در رتیکولوم اندوپلاسمیک انجام می‌شود.


  • محمد امین

mind map

آنتی ژن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی