انواع ازدیاد حساسیت :: بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

امید است با ورود شما به این وب سایت،
دانش و آگاهی شما بازدیدکنند گرامی،
از دانش داروسازی بیشتر شود.

آخرین مطالب
آخرین نظرات

انواع ازدیاد حساسیت

چهارشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۳۷ ب.ظ

ü                  نقش دستگاه ایمنی: محافظت بدن علیه عوامل بیگانه
ü                  بیماری های نقص ایمنی به دو گروه اولیه و ثانویه تقسیم می شوند:

1.                  اولیه: بدن از همان ابتدا توان مبارزه ندارد مانند فقدان تیموس (سندروم دی جرج)؛ بیش از 300 نوع بیماری نقص ایمنی اولیه وجود دارد.
2.                  ثانویه: از ابتدا طحال و مغز استخوان و T cell و B cell وجود دارد اما به صورت ثانویه تخریب شده اند مانند افرادی که ایدز دارند (CD سل ها را تخریب می‌کند).
همچنین درمان سرطان (چه به صورت رادیوتراپی و چه به صورت کموتراپی) موجب اختلال در عملکرد سیستم ایمنی می‌شود.
افرادی که خودایمنی دارند و داروهای کورتیکواستروئید مصرف می‌کنند و افرادی که به هر دلیلی اسپلنکتومی (Splenectomy) می‌شوند (طحالشان برداشته می‌شود) و همچنین افرادی کهprotein losing enteropathy  دارند (اسهال هایی دارند که پروتئین دفع می‌کنند) مبتلا به نقص ایمنی ثانویه می‌شوند.


·                     ازدیاد حساسیت (واکنش بیش از حد) عامل مورد نظر بیگانه و پاتوژن نیست، اما عکس العمل بدن برابر آن مانند عکس العملی است که در برابر پاتوژن ها نشان می‌دهد.


خودایمنی (auto immunity) بدن علیه خود، auto-antibody تولید میکند. بیماری‌هایی مانند: MS، دیابت، لوپوس.

4 نوع Hypersensitivity وجود دارد: تیپ I ، تیپ  II، تیپ  III، تیپ IV

ü     تیپ I (Immediate Hypersensitivity): انواع آلرژی هایی که IgE mediated هستند. در این تیپ از ازدیاد حساسیت ها TH2 نقش اساسی دارد.
ü       تیپ  II(Antibody Mediated)یا:(Cytotoxic reactions) آنتی بادی تولید شده روی سطح سلول یا بافتی می نشیند و آنجا واکنش می‌دهد.
ü                  تیپ  III(همانند تیپII، Antibody Mediated است): تفاوت آن با تیپ  IIدر این است که در تیپ III آنتی‌بادی و آنتی‌ژن در جریان خون کمپلکسی می سازند که این کمپلکس در جایی رسوب کرده و بدن واکنش نشان می‌دهد.
ü                  تیپ IV (Cell Mediated): به این تیپ Hypersensitivity تاخیری هم گفته می‌شود. در این تیپ معمولا TH1، TH17 و CD نقش اساسی دارند.


  • محمد امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی