داروهای ضد قارچ و داروهای ضد انگل و ضد آمیب :: بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

امید است با ورود شما به این وب سایت،
دانش و آگاهی شما بازدیدکنند گرامی،
از دانش داروسازی بیشتر شود.

آخرین مطالب
آخرین نظرات

داروهای ضد قارچ و داروهای ضد انگل و ضد آمیب

يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۵:۴۲ ب.ظ

isavuconazole

در این دارو فلوئور از موقعیت 4 به موقعیت 5 انتقال یافت قبلا تصور میشد که فلوئور فقط باید در موقعیت های دو و چهار باشد ولی این ترکیب ثابت کرد که میتوان دی فلورو را به صورت دو پنج داشته باشیم.

بنابراین اگر استخلاف های حلقه آروماتیک مشخص نبود واز ما خواستند اتم هایی اضافه کنیم می‌توانیم دو و چهار دی فلورو، دو چهار دی کلرو و دو پنج دی فلورو را قرار دهیم.

 

 

 نام داروی جدید  isavuconazole است.

File:Isavuconazole structure.svg

طیف اثر خوبی دارد به خصوص برای بیماری هایی که درمان خاصی برای آن ها وجود ندارد مانند آسپرژیلوس تهاجمی، موکورمایکوزیس و کاندیدیازیس تهاجمی که از موارد مصرف دارو است.

موارد استفاده این دارو خیلی کم است، شرکت هایی که کشف دارو می کنند به دنبال داروهایی که پر مصرف و دارای صرفه اقتصادی هستند می باشند و به دنبال این دارو ها نمی روند. بنابراین دولت ها بودجه یا جایزه ای را برای این دارو ها تعیین به این دارو ها  orphan drug (داروهای یتیم) میگویند مثل دارو های ضد مالاریا. در سال 2014 دو شرکت به صورت مشترک دارو را کشف کردند و جایزه گرفتند.

پرودراگ و فرمولاسیون isavuconazole

در فرمولاسیون isavuconazole مشکلی وجود دارد. تلاش های زیادی انجام گرفت تا بتواند به صورت وریدی تزریق شود چون به بیماری که دچار کاندیدیازیس تهاجمی یا بیماری خطرناک است نمی‌توانیم دارو را به صورت خوراکی بدهیم و منتظر جذب باشیم بنابراین از آن پرو دراگ زیر تهیه شد.

نام این ترکیب Isavuconazonium sulfate است:

[2-[1-[1-[(2R,3R)-3-[4-(4-cyanophenyl)-1,3-thiazol-2-yl]-2-(2,5-difluorophenyl)-2-hydroxybutyl]-1,2,4-triazol-4-ium-4-yl] ethoxycarbonyl-methylamino] pyridin-3-yl] methyl 2-(methylamino)acetate; hydrogen sulfate

که این pro-drug بصورت نمک است و قاعدتاً بصورت محلول مصرف می­شود. تری آزول در این قسمت به صورت نمک هیدروژن سولفات درمی‌آید. ازت نشان داده شده جاییست که از آن نمک تهیه می شود.

نحوه تجزیه پرودراگ isavuconazole

در خون آنزیم های استراز وجود دارد که به باند استری حساس هستند و در اکتیو سایت خود یک CH3 و OH باقی مانده سرین دارند که استر را هیدرولیز می‌کند. به محض ورود به خون عملیات آغاز شده و در نهایت ایساووکونازول آزاد می شود.

علاوه بر آزاد سازی ایساووکونازول، ترکیب زیر که پایداری مناسبی دارد نیز تولید می شود.

·         تا حد الامکان این دارو در مواردی که بتوان از سایر داروها برای بیماری استفاده کرد، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، تا برای درمان این بیماری حفظ بشود و در واقع مقاومت به‌وجود نیاید.

نام تجاری این دارو Cresemba می­باشد. معمولاً تولید کنندگان بخاطر استفاده اندک این دارو، به سراغ آن نمی­روند. تحقیقات روی این بخش، هنوز هم ادامه دارد به این‌صورت که دارو­های ضدقارچ سنتز شده را با غلظتهای مختلف در محیط کشت حل می‌کنند یا اینکه بصورت دیسک، در محیط کشت قرار می­دهند. سپس با محیط کشتِ بدون دارو، مقایسه می­شود. (کشت کردن قارچ­ها هم راحت است.)

·         مثلا مایکونازول (miconazole)  نیترات که ساختاری ساده دارد به همین صورت است و در مایکونازول نیز، از ازت جهت تولید نمک استفاده می شود.

·         بصورت کلی، هر ترکیبی که ایمیدازول یا تری­ آزولِ دست نخورده دارد و یک قسمت هم در ترکیب دارای یک حلقه آروماتیک است؛ خاصیت ضدقارچی دارد. (کم یا زیاد)


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی