کـاپسایسین :: بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

امید است با ورود شما به این وب سایت،
دانش و آگاهی شما بازدیدکنند گرامی،
از دانش داروسازی بیشتر شود.

آخرین مطالب
آخرین نظرات

کـاپسایسین

جمعه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۴۲ ق.ظ

مقدمه و فارماکولوژی
کـاپسایسین مشتق یک مـاده شیمیایـی طبیعـی از گیاهان خــانواده سـولاناس
(Solanaceae) می باشد. کاپسایسین یک ضد التهاب سنتی به حساب نمی آید و شواهد حاکی از آن است که دارو باعث عدم حساسیت مفاصل و پوست به درد با کاهش یا اجتناب از تجمع ماده P در نورون های حسی محیطی می شود . ماده P واسطه شیمیایی اصلی انتقال پالس های دردیاست که از اعصاب محیطی به سیستم اعصاب مرکزی می روند

—      ابتدا باعث تحریک درد شده سپس شدت علائم درد را کاهش می دهد

—      برای رفع خارش بیماران همودیالیزی و برای درمان دردهای التهابی و عصبی در سیستم عصبی محیطی (کانال های یونی غیراخصاصی کلسیم) نیز کاربرد دارد

—       برای بهبودی موقت دردهای ناشی از آرتریت روماتوئید ، استئوآرتریت و نورالژی هایی همچون دردهای بعد از بیماری زونا (Post herpetic neuralgia) یا نوروپاتی دردناک دیابتی استفاده می شود. همچنین تحقیقات جدید نشان می دهند که کاپسایسین در درمان بیماری هـایی چون پسوریازیس ، ویتیلیگو ، خارش های مقاوم ، نورومای ناشی از برداشتن سینه (Postmastectomy neuroma) یـا قطـع عضو (سنـدرم فانتـوم) و همچنین وستیبولیت ولـوار (vulvar vestibulitis)، Apocrine Chromhidrosis  و Reflex Sympathetic dystrophy به کـار می رود .

—      با تحریک تولید مایعات دستگاه گوارش و نابودی باکتری های عامل عفونت قدرت هضم را تقویت می کند و هم چنین با رقیق کردن ترشحات ریه بافت ریه را تقویت نموده و برای مبتلایان به آمفیزم مفید است.

—      از انعقاد خون در رگ ها جلوگیری نموده کلسترول خون را پایین می آورد و در پیشگیری از بیماری های قلبی (آترواسکلروز) کمک می کند.

—      شایان ذکر است که در فرم گیاهی  Capsaicin Oleoresin  مقدار نامشخصی از ماده موثره موجود است ولی در فرم سنتتیک آن در صد مشخصی از ماده موثره وجود دارد.

مواد موثره فلفل سبز

کاپساسیسین ( عامل تندی فلفل ) کاپسانتین (ماده مولد رنگ فلفل)  کاپسیکول (عامل پرخونی و قرمزی خون براثر مالش بر پوست انسان)

—       با اشباع کردن باند دوگانه در مستیطل سوم ترکیب هم چنان آگونیست کپسایسین می باشد و هم چنین با چرخش گروه متیل و تغییر ساختار فضایی مستطیل سوم خواص اگونیستی کاپسایسین حفظ می شود.

—        با تغییرات در ساختار فضایی مستطیل دوم به این نتیجه رسیدند که خواص درمانی تغییری نمی کند پس میتوان نتیجه گرفت که مستیطل دوم در اتصال به رسپتور وابسته به شکل فضایی خود نمی باشد.

—       در مستیطل B طبق جدولی که نشان داده شد با تبدیل Nبه Oدر اتصال به رسپتور تغییری ایجاد نشد.


  • محمد امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی