ساخت آنتی بادی :: بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

امید است با ورود شما به این وب سایت،
دانش و آگاهی شما بازدیدکنند گرامی،
از دانش داروسازی بیشتر شود.

آخرین مطالب
آخرین نظرات

ساخت آنتی بادی

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱ ب.ظ

ساخت زنجیره سنگین آنتی بادی:
اتصال قطعه D به J ç اتصال قطعه D-J به V ç رونویسی از ژن مورد نظر و تولید primary RNA  çاتصال C به آن(مربوط به بخش ثابت زنجیره سنگین ) ç ترجمه و تولید زنجیره سنگین   *که اولین آنتی بادی که تولید می‌شود IgM است پس اتصال به صورت می‌گیرد.

ساخت زنجیره سبک آنتی بادی:
اتصال قطعه V به J ç  رونویسی از ژن مورد نظر   çپردازش و تکامل RNA اولیه ç ترجمه و تولید زنجیره سبک

زنجیره سبک و سنگین در شبکه آندوپلاسمی زبر در کنار هم قرار می‌گیرند.
 در مرحله ی pro-B cell است که آنزیم RAG وارد شد و به طور کلی ایده gene rearrangement یا بازآرایی ژنی در این مرحله روی می‌دهد.
βαµ βαλλدر مرحله pre-B زنجیره سنگین ترجمه شده و در سطح سلول قرار می گیرد. اما همچنان باز آرایی در ژن های زنجیره سبک آغاز نشده است و یا در اواخر این مرحله بازآرایی آن آغاز می‌شود. وقتی زنجیره سنگین تشکیل شود، داخل سلول باقی نمی‌ماند و به سطح سلول می آید.


Surrogate chain: یک زنجیره همراه یا پشتیبان است که همراه زنجیره سنگین ترجمه شده و به سطح سلول می آید و بر خلاف زنجیره ی سبک بخش متغیر را ندارد. در زنجیره سبک هنوز رونویسی آغاز نشده که این عمل باعث پایداری نسبی ساختار آنتی بادی می گردد.زنجیره ی پشتیبان از قطعات ژنی 5λ+vpreB  تشکیل شده. به ساختار  surrogate chain(به جای زنجیره سبک) + زنجیره سنگین ترجمه شده از ژن بازآرایی شده که روی سطح سلول قرار گرفته است،pre BCR گوییم که روی pre B cell ها ایجاد می شود.که یک BCR واقعی نیست.

ما از هر ژنی دو لوکوس داریم چون دیپلویید هستیم.
آیا سلولی می تواند بر هر دو لوکوس ژنی دو کروماتید یک کروموزوم همزمان زنجیره سنگین بسازد؟خیر-باید از یک لوکوس استفاده شود.
اعمال pre BCR :

1.      Allelic Exclusion: وجودpre BCR  روی سطح سلول نشانگر آن است که بازآرایی ژن و سپس رونویسی و ترجمه موفقیت آمیز بوده است.و طبق مطلب گفته شده باید لوکوس ژنی روی کروموزوم همولوگ متوقف شود.پس پیامی به داخل می فرستد که به اصطلاح گفته می شود لوکوس ژن کروموزوم همولوگ را خاموش کرده است.

2.      کار بعدی pre BCR ارسال پیام به داخل سلول مبنی بر شروع بازآرایی ژنی از زنجیره سبک است.پس به جای زنجیره ی پشتیبان قرار گرفتهوآنتی بادی خالص تولید شده و B نابالغ تولید می‌شود.

در انسان به نظر می رسد که بازآرایی لوکوس ژنی از ناحیه کاپا برای زنجیره سبک شروع می شود.پس از اینکه زنجیره سبک هم بازآرایی شد یک immature B cell تشکیل می­شود. به سلولی که فقط IgM را در سطحش دارد که طی تکامل Pre-BCR ایجاد شده است، immature B cell می­گویند. تا این مرحله در مغز استخوان انجام می­شود.سپس این سلول وارد طحال شده و مراحل نهایی انجام می­شود یعنی IgD هم روی سطح آمده و سلول B بالغ حاصل می­گردد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی