گلیسین :: بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

امید است با ورود شما به این وب سایت،
دانش و آگاهی شما بازدیدکنند گرامی،
از دانش داروسازی بیشتر شود.

آخرین مطالب
آخرین نظرات

گلیسین

پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۰۱ ب.ظ

آلانین یک اسید آمینهٔ نوع یک با فرمول شیمیایی CH2-COOH است.


آلانین یک اسید آمینهٔ غیر ضروری ا‌ست.


برای مشاهده مطلب اسید آمینهٔ غیر ضروری کلیک کنید.


گلایسین فاقد زنجیره جانبی است و به علت وجود گروه آمینو و کربوکسیل ، آمینو اسیدی قطبی است.


برای مشاهده مطلب اسید آمینهٔ قطبی کلیک کنید.


کدون‌های آلانین عبارتند از:
GGU، GGC، GGA و GGG.


برای مشاهده مطلب رونویسی کلیک کنید.


گلیسین ساده‌ترین اسید آمینه در تمام یاخته‌های زنده است. این اسید آمینه با فرمول شیمیایی، سبک‌ترین و تنها اسید آمینه‌ی غیر کایرال است. کدهای ژنتیکی این اسید آمینه عبارتند از: GGU، GGC، GGA و GGG. گلیسین یکی از ۲۰ اسید آمینه هست که پروتئین را می‌سازد. این امینو اسید شدیداً قطبی، و آب دوست هست. این امینو اسید ساده‌ترین امینو اسید در بین امینو اسیدهاست.


ویژگی‌ها
به خاطر که شاخه زنجیری خیلی کوچک هست فقط یک هیدروژن می‌تواند در پروتین جای داشته باشد. به همین دلیل این امینو اسید خیلی استابل و با ثبات هست و به راحتی به امینو اسیدهای دیگر تبدیل نمی‌شود. زیادی از پروتئین‌ها مقداری خیلی کمی گلیسین دارند به استثنای گیلاتین و کولاگین که دارای ۲۵–۳۰٪ گلیسین دارد. بدن انسان مقدار زیادی گلیسن نیاز دارد برای اینکه جگر انسان بتواند کارش را بخوبی انجام دهد.

این آمینو اسید قطبی و آب دوست است. ساختار ساده و کوچک این آمینو اسید و تبادل یک هیدروژن با زنجیره جانبی باعث شده تا در محیط‌های مختلف خواص اسیدی و بازی متفاوتی از خود نشان دهد، بطوری که در محیط‌هایی با pH کم pka برابر با ۹٫۶ و در محیط‌هایی بازی تر pka برابر با ۲٫۴ را دارا می‌باشد.

 
گلیسین (مخفف آن GLY یا G) اسید آمینه است که هیدروژن به عنوان زنجیره جانبی آن است. این کوچکترین اسید آمینه امکان پذیر است. فرمول شیمیایی NH2 گلیسین-CH2-COOH است. گلیسین یکی از اسید آمینه پروتئینزا است. کدون آن عبارتند از GGU، GGC، GGA، GGG از کد ژنتیکی.

 

گلیسین بی رنگ، کریستالی شیرین مزه جامد است. آن را در میان اسید آمینه پروتئینزا که در آن achiral است منحصر به فرد است. این می تواند به محیط آب دوست یا آب گریز [نیازمند منبع] با توجه به حداقل زنجیره جانبی خود را تنها از یک اتم هیدروژن جا،. آسیل رادیکال glycyl است.

 

تولید 
گلیسین در سال 1820 کشف شد، توسط هانری Braconnot که یک جسم ژلاتینی با اسید سولفوریک آب پز.

 

گلیسین است صنعتی با درمان اسید chloroacetic با آمونیاک تولید: 

 

ClCH2COOH + 2 NH3 H2NCH2COOH + NH4Cl

حدود 15 میلیون کیلوگرم سالانه در این راه تولید شده است. 


در ایالات متحده آمریکا (با GEO تخصص مواد شیمیایی، شرکت) و در ژاپن (توسط شرکت Showa Denko KK)، گلیسین از طریق سنتز اسید آمینه استرکر تولید

 

دو تولید کنندگان گلیسین وجود دارد در ایالات متحده: Chattem مواد شیمیایی، شرکت، یک شرکت تابعه از بمبئی مبتنی بر خورشید دارویی و GEO تخصص مواد شیمیایی، شرکت، که خریداری گلایسین و سولفونات نفتالین امکانات تولید از نیوهمشایر شیمی پارسیان، یک شرکت تابعه از داو کمیکال.

 

فرآیند تولید Chattem را ( "MCA" روند) در دسته و نتایج را در یک محصول به پایان رسید با برخی از کلرید باقی مانده اما هیچ سولفات رخ می دهد، در حالی که فرآیند تولید GEO است یک فرایند نیمه دسته ای و در نتیجه محصول نهایی با برخی از سولفات باقی مانده اما هیچ کلرید در نظر گرفته .

 

گلیسین نیز به عنوان یک ناخالصی در سنتز EDTA cogenerated، ناشی از واکنش coproduct آمونیاک.

 

 فرمول C2H5NO2

جرم مولی: 75.0666 گرم / مول

نقطه ذوب: 233 ° C

تراکم: 1.61 گرم / سانتی متر مکعب

 

استفاده 
ایالات متحده آمریکا فارماکوپه ( "USP")، و درجه فنی: در ایالات متحده، گلیسین به طور معمول در دو گرید فروش می رسد. ترین گلیسین به عنوان USP مواد درجه برای استفاده های گوناگون ساخته شده است. فروش درجه USP برای حدود 80 تا 85 درصد از بازار ایالات متحده برای گلیسین تشکیل می دهند.

 

گلیسین درجه داروسازی است برای برخی از برنامه های کاربردی دارویی، مانند تزریق داخل وریدی، که در آن مورد نیاز خلوص مشتری اغلب حداقل مورد نیاز تحت عنوان درجه استاندارد تجاوز تولید شده است. گلیسین درجه داروسازی است که اغلب به مشخصات اختصاصی تولید شده است و به طور معمول در حق بیمه بیش از USP گلیسین درجه فروش می رسد.
گلیسین درجه فنی، که ممکن است یا ممکن است استانداردهای درجه USP برآورده نمی کنند، برای استفاده در کاربردهای صنعتی به فروش می رسد. به عنوان مثال، به عنوان یک عامل در کمپلکس های فلزی و در پایان. گلیسین درجه فنی معمولا در تخفیف به USP گلیسین درجه فروش می رسد. 


حیوانات و مواد غذایی انسان 
بازارهای دیگر برای USP گلیسین درجه است شامل استفاده از یک افزودنی در مواد غذایی حیوان خانگی و خوراک دام. برای انسان، گلیسین است که به عنوان یک تقویت کننده شیرین کننده / طعم فروش می رسد. مکمل های غذایی خاص و نوشیدنی پروتئین حاوی گلیسین. [26] فرمولاسیون داروی خاصی شامل گلیسین به بهبود جذب معده از مواد مخدر است. 

 

آرایشی و بهداشتی و برنامه های کاربردی دیگر 
گلیسین به عنوان یک عامل بافر در آنتی اسیدها، مسکن، ضد عرق، لوازم آرایشی، لوازم آرایش و عمل می کند.

 

بسیاری از محصولات دیگر استفاده گلیسین یا مشتقات آن، مانند تولید محصولات لاستیکی اسفنجی، کود، complexants فلز. 

 

مواد شیمیایی مواد اولیه 
گلیسین یک واسطه در سنتز انواع محصولات شیمیایی است. این است که در تولید گلیفوسیت علف کش استفاده می شود.

 

تحقیقات 

گلیسین جزء مهمی از برخی از راه حل های مورد استفاده در روش SDS-PAGE از تجزیه و تحلیل پروتئین است. آن را به عنوان یک عامل بافر عمل می کند، حفظ PH و جلوگیری از آسیب نمونه در طول الکتروفورز. گلیسین نیز به حذف آنتی بادی پروتئین برچسب زن از غشاء وسترن بلات برای فعال کردن پروب از پروتئین های متعددی از علاقه از ژل SDS-PAGE استفاده می شود. این اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری از نمونه مشابه کشیده می شود، افزایش قابلیت اطمینان داده ها، کاهش میزان پردازش نمونه و تعداد نمونه مورد نیاز است. این فرایند به عنوان سلب شناخته شده است.


لطفا اندیشه خود را در ارتباط با این مطلب در قسمت نظرات بنویسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی