ائوزینوفیل­ ها و ماستوسیت­ ها :: بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان است. در این وب سایت،از مطالب علمی و پایه گرفته تا صنعت داروسازی بحث خواهد شد.

بیولایف متنوع ترین و متفاوت ترین سایت داروسازی فارسی زبان در حهان

امید است با ورود شما به این وب سایت،
دانش و آگاهی شما بازدیدکنند گرامی،
از دانش داروسازی بیشتر شود.

آخرین مطالب
آخرین نظرات

ائوزینوفیل­ ها و ماستوسیت­ ها

جمعه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲ ق.ظ

داخل ائوزینوفیل­ها و ماستوسیت­ها گرانول­های سمی وجود دارد که اگر آزاد شوند موجب مرگ کرم­های انگلی می­شود. سلول­های ایمنی که دارای گرانول­های سمی در داخل خود هستند باید 2 تا Check point  را رد کنند.

ائوزینوفیل­ها برای آزاد کردن گرانول­های سمی خود نیاز به سایتوکاین دارند به اسم اینترلوکین 5 که توسط TH2 تولید می­شود، در این صورت ائوزینوفیل­ها دگرانوله می­شوند. این گرانول­ها دارای Helminth site هستند که برای کرم­ها می­تواند سمی باشد.

ماست سل­ها نیز درون خود دارای هیستامین هستند که موجب افزایش جریان خون در ناحیه می­شود و باعث می­شود تا B Cellهای بیشتری تولید شده تا IgE بیشتری تولید کنند و ائوزینوفیل بیشتری به کمک بیایند. ماست سل­ها اینترلوکین 4 نیز می­توانند ترشح کنند.

·     کرم یا در سطح مخاط وجود دارد مانند آسکاریس و یا گاهی در بافت­ها می­باشد (کرم احشائی) بسته به آن نقش ائوزینوفیل­ها و ماستوسیت­ها باهم تفاوت می­کنند.

در سال ۲۰۰۷ T-Cell هایی از بررسی بافت­های خودی در بیماری­های خود ایمنی چون MS (خود ایمنی سیستم عصبی) و روماتوئید آرتریت (بیماری خود ایمنی که مفاصل را هدف قرار می­دهند) شناخته شدند که با تعداد فراوان وجود داشتند و برای ایجاد آن­ها نیاز به معجون پیچیده سایتوکاینی بود.

این T-Cell ها به دلیل اینکه مشخص شد IL-17 را تولید می­کنند، T-Helper17 نام گرفتند.

نکته: در گذشته به IL-17 که به عنوان سایتوکاینی با اثر آسیب بافتی شناخته شده بود، Orphan cytokine (سایتوکاین یتیم) گفته می­شد زیرا سلول تولید­کننده آن مشخص نبود که بعدها مشخص شد IL-17 توسط Th17 ها تولید می­شوند.

سوال: Th17 ها با نقش­های منفی شناخته شدند اما نقش­های مثبت آن­ها در بدن ما چیست؟

پاسخ: 1- عده­ای که بر روی عفونت­های قارچی مطالعه می­کردند متوجه شدند که افزودن IL-17 به نوتروفیل­ها باعث تجمع بیشتر نوتروفیل­ها در محل و بهبود عملکرد آن­ها می­شوند و می­دانیم IL-17 توسط Th17 ها تولید می­شوند. (بهبود عملکرد نوتروفیل­ها از طریق ترشح IL-17)

2- سلول­های اپیتلیال نقاط مختلف بدن می­توانند «پپتید­های ضد­میکروبی یا Anti-Microbial Peptide (AMP)» تولید کنند. اما این سلول­ها به تنهایی در برابر میکروب­ها AMP کمی تولید می­کنند در صورتی که اگر پیغامی از Th17 ها به این سلول­ها داده شود باعث تشدید تولید AMP از سلول­های اپیتلیال می­شود. (تحریک تولید پپتید های ضد میکروبی از سلول های اپیتلیال)


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی